Handelsbetingelser KJEPS.dk 

KJEPS Bolighus
Svends Møbler A/S
Kanalvej 1 
4700 Næstved 
CVR 66662713 
+45 55 72 20 75 
info@kjeps.dk
 

Vi tager forbehold på KJEPS.dk for prisfejl, trykfejl, prisstigninger og udsolgte varer. Vores rabatkoder er aldrig gældende for i forvejen nedsatte varer.

KJEPS Bolighus er en af Midt- og Sydsjællands største bolighuse. Vi gør en dyd ud af at skabe en interessant og inspirerende butik med en god stemning blandt kolleger og kunder. Vi følger med i de nyeste trends og forhandler mange gode brands som HAY, FDB Møbler, ATBO, Mater, Skovby Møbler m.fl.  

Hos os møder du et fagudlært og kompetent personale, som ved, hvad de taler om og sørger for, at du går hjem med det rigtige. Og skulle der mod forventning være en fejl på dit møbel, har vi 30 måneders garanti på vores produkter. Gælder dog ikke havemøbler, brugskunst, belysning, boligtekstiler og tæpper. 

Du kan derfor altid handle trygt på KJEPS.dk. 

Prismatch 

Vi har prismatch hos KJEPS.dk, hvilket betyder, at finder du din vare billigere et andet sted, så matcher vi prisen. Prismatch gælder ved sammenligning af priser på KJEPS.dk med andre danske webshops samt skriftlige tilbud. 

Har du afhentet din ordre, har vi en prisgaranti, der gælder i 30 dage efter dit køb. Dog bliver prisforskellen, ved ordrer, der er afhentet, udbetalt på et gavekort, som du kan benytte i vores bolighus og på KJEPS.dk. 

Prisen skal opfylde nedenstående betingelser: 

  • Købsdatoen er den dato, du får din vare i fysisk besiddelse, hvilket betragtes som den leverings- eller afhentningsdato, der fremgår af din senest opdaterede ordrebekræftelse. Hvis du afhenter din vare senere end den dato, der er angivet på ordrebekræftelsen, er det naturligvis først den dato, hvor du afhenter din vare, der gælder som købsdato 
  • Er prisgarantien gældende overfor en anden fysisk butik, skal vi se dokumentation fra et katalog eller den forretning, det vedrører i Danmark. 
  • Prismatch omfatter ikke restpartier, kø tilbud, åbningstilbud, udstillingsmodeller, specialbestillinger og havemøbler mv, der er nedsat til sæsonafslutning. Prismatch omfatter heller ikke serviceydelser såsom leveringsydelser 
  • Gælder kun privatkøb

     

Købsproces 

Når vi har modtaget din ordre, vil du blive kontaktet af os den førstkommende hverdag. Du kan vælge at afhente din ordre på vores varelager på Blegdammen 4, 4700 Næstved (skråt overfor vores bolighus) eller få den leveret.    

Levering af møbler: 

Vi leverer gratis til kantsten i hele Danmark samt på brofaste øer ved køb på over 3.000,-. Ønsker du levering til ikke brofaste øer eller udlandet, kontakt os på +45 55 72 20 75, info@kjeps.dk eller i vores bolighus på Kanalvej 1, 4700 Næstved. 

Følgende er ikke inkluderet i fragten: 

Indbæring 

       250,- 

Montering 

Fra 250,- 

Bortskaffelse af egne varer 

       600,-* 

 

*Ved bortskaffelse af egne varer tager vi den mængde med retur, som vi leverer. Eksempelvis hvis vi leverer en 3 pers. sofa, tager vi også en 3 pers. sofa med retur. Vi bestræber os på at give returvarer videre til velgørende formål, såfremt varen er brugbar og i ordentlig stand. 

Modtagers ansvar: 

  • Afbestilling af fragt skal ske minimum en arbejdsdag inden aftalt leveringsdato 
  • Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer 
  • Kører vi forgæves indenfor aftalt tid samtidig med, at vi har ringet som aftalt, pålægges en fragtomkostning på 499,- for ekstra kørsel 
  • Modtager skal i god tid informere om de ting, der kan påvirke leveringen, såsom portkode, svært fremkommelige veje, eller hvis varen må stilles et bestemt sted 
  • Aftales det, at varen må stilles, skal vi bede om en underskrevet hensigtserklæring herpå, da al ansvaret tillægges modtager

     

Særlige forhold vedrørende levering: 

Bemærk, at vores chauffører af lovgivningsmæssige hensyn ikke må tage deres sko af under levering. Det kan derfor være en god idé at afdække gulvet, og dette skal være gjort, inden chaufførerne ankommer på adressen. KJEPS.dk kan ikke stilles til ansvar for eventuel rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning. 

Levering til kantsten – uden indbæring: 

Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage. 

Levering af tunge varer på over 70 kg: 

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Vi har desværre ikke mulighed for at skille varerne ad på adressen. 

Beskadigelse af indbo/bolig: 

Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden chaufførerne forlader adressen. 

Kontrol af varen: 

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere indenfor 48 timer ved at udfylde vores returformular HER eller kontakte os på +45 55 72 20 75, info@kjeps.dk eller i vores bolighus på Kanalvej 1, 4700 Næstved. 

Lånetrailer: 

Hos os har du mulighed for at låne en trailer gratis i butikkens åbningstid. Se butikkens åbningstider HER. Traileren skal leveres tilbage i samme stand som modtaget. Skulle der opstå skader i kundens varetægt, er det kundens ansvar at udbedre skaden, så traileren står i samme stand som modtaget. 

Levering af boligtilbehør (i Danmark): 

Boligtilbehør (ikke møbler) sendes med GLS fragtfrit ved køb over 500,- i hele Danmark. 

Ved køb under 500,-: 

Levering til GLS PakkeShop 

39,- 

Levering til GLS erhvervsadresse 

49,- 

Levering til GLS privatadresse 

79,- 


Betaling 
 

På KJEPS.dk kan du betale med: 

Dankort 
Visa 
Mastercard 
Visa Electron 
MobilePay 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen er afsendt. 

Alle beløb på KJEPS.dk er inkl. moms.

Der er også mulighed for at få finansieret sit køb rentefrit over 10, 20 eller 60 mdr. via vores udbyder Express Bank. Kontakt os på +45 55 72 20 75, info@kjeps.dk eller i vores bolighus på Kanalvej 1, 4700 Næstved for at høre nærmere. 

Fortrydelses- og bytteret 

Hvis du ønsker at fortryde eller ombytte dit køb, gør vi opmærksom på, at der er forskellige betingelser for henholdsvis køb i vores bolighus og køb på KJEPS.dk. kontakt os på +45 55 72 20 75, info@kjeps.dk eller i vores bolighus på Kanalvej 1, 4700 Næstved, hvis du vil fortryde eller ombytte et køb foretaget i vores bolighus. 

Fortrydelses- og bytteret ved køb på KJEPS.dk 

Du har ret til at fortryde eller ombytte alle varer købt på KJEPS.dk. Ved møbler gælder fortrydelses- og ombytningsfristen, at denne udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer på én ordre, som er blevet leveret enkeltvis, udløber fristen 30 dage efter, at du har modtaget den sidste vare.  

Returnering af møbler købt på KJEPS.dk: 

Hvis du ønsker at returnere eller ombytte et møbel, skal du kontakte os på +45 55 72 20 75, info@kj
eller besøge os i vores bolighus på Kanalvej 1, 4700 Næstved. Husk at oplyse dit telefonnummer, ordrenummer og/eller fakturanummer. 

Vær opmærksom på følgende i forbindelse med en returnering: 

  • Vær forsigtig når du samler/adskiller og prøver varen, da der ved returnering af varer, som har været samlet/adskilt, blevet brugt, og hvor original emballagen er beskadiget, ikke udbetales det fulde ordrebeløb. Vi beregner et værditab, som fratrækkes ordrebeløbet – op til maksimum 40% af ordrebeløbet  
  • Ved varer der er bestilt specielt hjem, beregnes et værditab, som maksimum udgør 40% af varens værdi  
  • Manglende original emballage kan betyde, at varens værdi forringes, så vil du være sikker på at kunne få hele købsbeløbet retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage 
    Alle udgifter forbundet med returvarer står for modtagers regning 
  • Du kan ikke gøre brug af din fortrydelsesret ved blot at nægte modtagelse af varen, hvis ikke du forinden har givet os besked om dette

     

Du er velkommen til at returnere din vare i vores bolighus. Hvis du ønsker, at vi skal hente varen, kan du kontakte os på +45 55 72 20 75 eller for nærmere aftale. Udgifterne ved returnering af møbler forventes højest at beløbe sig til 599,-, som modregnes værdien af dine returvarer. Vi gør dig opmærksom på at ved afhentning, skal varen være adskilt og forsvarligt emballeret. 

Returnering af boligtilbehør købt på KJEPS.dk: 

Hvis du ønsker at returnere boligtilbehør, kan du returnere i vores bolighus eller sende din returpakke til nedenstående adresse. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Husk venligst at udfylde den medsendte returseddel og vedlægge den i din returpakke. 

Vær opmærksom på, at du skal returnere din ordre til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen skal returneres i original emballage uden tegn på brug. Du bærer risikoen for varen frem til, at den er os i hænde. Det er derfor en god ide at få en kvittering ved indlevering af din returpakke. 

Returpakker sendes til: 

KJEPS Bolighus 
Kanalvej 1 
4700 Næstved 

Vær opmærksom på, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet: 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret på hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig – også leveringsomkostninger. Refundering af leveringsomkostninger gælder dog ikke ved delvis fortrydelse. Se særskilt afsnit herom. Refundering af leveringsomkostninger gælder heller ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Refunderingen sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde dit køb. Tilbagebetalingen bliver gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet besked om noget andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Ved berettiget reklamation, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger. Varer købt i vores webshop kan også byttes eller returneres i vores bolighuse. 

Delvis fortrydelse: 

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet leveringsomkostningerne. 

Følgende er ikke omfattet af din fortrydelses- og bytteret: 

Varer købt som beset, f.eks. udstillingsmodeller. 

Ombytningsret for senge: 

En god søvn er vigtig. Derfor er det vigtigt for os, at du sover som en drøm hver nat. Madrassen skal hverken være for hård eller blød, den skal være helt perfekt. Hvis du opdager, at din nye madras, mod forventning, ikke passer til dine behov, har du mulighed for at bytte madrassen indenfor 90 dage og nætter. Ved ombytning af en hel seng/madras, vil sengen/madrassen blive taget retur til en reduceret pris. Du kan læse om betingelserne HER (ny side). 

Sådan gælder 90 nætters ombytningsret: 

Dunlopillo: 

Hvis du har købt en Dunlopillo madras i standardmål (90×200/210 cm), der ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan bytte madrassen til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras. 

Du kan ombytte madrasser med aftageligt betræk og udtagelig madraskerne 

Du kan ombytte madrasser i standardmål 90×200/210 cm 

De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras 

Håndterings og leveringsgebyr for ombytning af kerne: 1.499 kr. 

Ombytningen gælder kun for madrassen, og du kan ikke ombytte topmadrassen eller elevationsbunden 

Wonderland: 

Er du ikke tilfreds med din madras fra Wonderland i standardmål? Bare rolig, du kan ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan ombytte til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras. 

Du kan ikke ombytte din madras, hvis du har en seng med hel kerne i målene 160/180/200 x 200 cm eller 160/180/210 x 210 cm 

Ombytningen gælder kun for madrassen, du kan ikke ombytte topmadrassen eller elevationsbunden. 

De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras 

Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af kerne: 1.499 kr. 

Tempur: 

Ombytning ikke mulig. 

Hvis du vil opgradere din madras, skal du bare betale den difference, der er mellem dit originale køb og din nye madras 

Hvis du gerne vil bytte din madras til en ny, der er billigere, får du udbetalt differencen på et gavekort, så du helt selv kan vælge, hvad du vil have i stedet 

Håndterings og leveringsgebyr for ombytning: 499 kr. 

Reklamation 

Hos KJEPS Bolighus har vi et tæt samarbejde med vores leverandører og vurderer løbende kvaliteten på alle vores varer. Vi står naturligvis inde for kvaliteten og vil derfor gerne stille dig langt bedre end den lovpligtige reklamationsret. Derfor yder vi 30 måneders reklamationsret (omfatter dog ikke havemøbler, brugskunst, belysning, boligtekstiler og tæpper). På udvalgte varer, som eksempelvis vores bedste madrasser, giver vi endda helt op til 25 års- eller livstidsgaranti. 

Ønsker du at reklamere: 

Returformular 

Hvis du har været så uheldig at få en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, kan du benytte dig af vores returformular HER 

Du er også velkommen til at sende os en e-mail til med følgende informationer: 

  • Navn 
  • Adresse, postnummer, by 
  • Telefonnummer 
  • E-mail 
  • Kundenummer 
  • Fakturanummer 


Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:
 

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages 
  • Varen skal være indenfor reklamationsretten 
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet 
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er hverken dækket af den almindelige købelov eller KJEPS 30 måneders reklamationsret 


Bemærk, at de fleste af vores sofaer og lænestole bliver monteret med et transportstof i bunden. Transportstoffet har kun som formål at beskytte møblet mod støv under transport. Stoffet er derfor ikke lavet i et holdbart materiale og kan let gå i stykker. Dette har ikke nogen praktisk funktion for sofaen eller lænestolen og betragtes derfor ikke som en reklamation.
 

Hvis vi har taget en vare retur, som vi ved modtagelse vurderer alligevel ikke berettiger til reklamation, forbeholder vi os ret til at omstøde afgørelsen og opkræve udgifter til transport og håndtering.